MOW (edycja polska)
Muusisz spróbować tej gry
Zagoń krowy i zaprowadź je do obory, ale strzeż się tych, przy których roją się muchy! MOW to prosta i angażująca gra, w której kolejno zagrywamy karty do stada znajdującego się na stole. Jeśli nie możemy lub nie chcemy dołożyć kolejnej, wszystkie wyłożone krowy trafiają do naszej obory. Sęk w tym, że niektóre z nich zabierają ze sobą muchy zwycięzcą zostanie ta osoba, która będzie miała najmniej owadów, gdy gra dobiegnie końca.
Na czym to polega?
- W zależności od liczby graczy do zabawy wykorzystujemy jedną lub dwie talie krów. W każdej z nich znajduje się 48 zwierząt o różnych numerach. Niektórym z nich towarzyszy od 1 do 3 much (jest to oznaczone na górze karty).
- Każdy z graczy musi wykonać w swojej turze dwie akcje: zagrać kartę krowy z ręki i dobrać nową kartę.
- Karty z ręki dokładamy do stada znajdującego się na stole. Dokładana karta musi mieć niższy albo wyższy numer niż pozostałe karty w stadzie. Umieszczamy ją na odpowiednim końcu rzędu.
- Jeśli któryś z graczy nie może lub nie chce dołożyć karty do istniejącego stada, zbiera wszystkie krowy znajdujące się na stole i umieszcza zakryte przed sobą, tworząc oborę. Następnie zagrywa kartę z ręki tworząc nowe stado.
- Oprócz zwykłych zwierzaków, w grze występują też krowy specjalne o wyjątkowo uciążliwych efektach i dużej liczbie towarzyszących much. Pozwalają zastawiać pułapki na przeciwników i zmieniać sytuację wokół stołu.
- Gra kończy się, gdy któryś z uczestników będzie miał 100 much w swojej oborze. Zwycięży osoba, która zgromadziła ich najmniej!
Dlaczego pokochasz tę grę?
- MOW to niezwykle prosty mechanizm i właściwie jedna zasada działania: zagrywasz kartę i dobierasz kartę. Jednak dzięki kartom z efektami nabiera angażującego charakteru! Krowy specjalne dodają też więcej interakcji, bo po ich zagraniu możemy odwrócić kierunek gry, jeszcze lepiej ukierunkowując nasz atak.
- W instrukcji znajdziesz informację o tym, z ilu kart jakiego rodzaju składa się każda z talii. Uważne obserwowanie sytuacji wokół stołu pozwala lepiej oszacować prawdopodobieństwo i mądrzej zastawiać pułapki!
- Urocze ilustracje krów oraz specjalne, muczące pudełko z pewnością zachęcą do wspólnej zabawy najmłodszych.
- Grę zaprojektował Bruno Cathala, autor takich tytułów jak Mr. Jack, Cyklady czy Jamajka.
Nr katalogowy:
FB2023-1
Akcesoria w zestawie:
- 107 kart
- Ołówek
- Notes punktacji
- Instrukcja
Pozostałe parametry:
Wymiary opakowania: 12.1 x 19.6 x 3.8 cm
Zabawki
-
Baterie w zestawie:
Nie
-
Czas gry:
15
-
depth:
38
-
height:
193
-
Materiał:
Papier / Makulatura
-
Max. liczba graczy:
10
-
Min. liczba graczy:
2
-
Płeć:
Dziewczynki, Chłopcy
-
Produkt na baterie:
Nie
-
Rodzaj:
Rodzinne i towarzyskie, Gry karciane
-
Wersja:
Podstawa
-
Wersja językowa:
Polska
-
width:
118
-
Wymagania wiekowe:
7
-
Zasilanie:
Nie dotyczy